Banen en opleidingen
11 vragen en antwoorden voor Unity 3D-ontwikkelaarsinterviews

11 vragen en antwoorden voor Unity 3D-ontwikkelaarsinterviews

De ontwikkelaars van Unity en Unity 3D ontwerpen en bouwen games met behulp van de platformonafhankelijke game-engine van Unity. Bij het interviewen van een Unity-programmeur heeft de ideale kandidaat een grondige kennis van Unity-software en uitstekende vaardigheden om bugs te verhelpen.

Pas op voor kandidaten met beperkte programmeerkennis en mensen met slechte communicatieve vaardigheden;)

1) Wat is Unity 3D?

Unity 3D is een krachtige platformonafhankelijke en volledig geïntegreerde ontwikkelengine die kant-en-klare functionaliteit biedt voor het maken van games en andere interactieve 3D-inhoud.

2) Wat zijn de kenmerken van Unity3D?

Unity-functies

Het is een multi-platform game-engine met functies zoals (3D-objecten, fysica, animatie, scripting, verlichting, enz.)

Begeleidende scripteditor

Visual Studio (Windows)

3D-terreineditor

3D Object Animation Manager

Grafisch gebruikersinterfacesysteem

Exporteur van uitvoerbare bestanden voor veel platforms Web Player / Android / Native App / Wii

In Unity 3D kun je kunst en bronnen verzamelen in scènes en omgevingen, zoals het toevoegen van speciale effecten, natuurkunde en animatie, verlichting en meer.

3) Wat zijn de belangrijkste componenten van Unity 3D?

Enkele belangrijke componenten van Unity 3D zijn onder meer

Werkbalk: bevat verschillende belangrijke tools voor het werken met de scène- en gamevensters.

Scènevoorbeeld: dit is een volledig gerenderde 3D-voorvertoning van de momenteel geopende scène waarmee u GameObjects kunt toevoegen, bewerken en verwijderen.

Hiërarchie: geeft een lijst weer van alle GameObjects in de huidige scèneweergave.

Projectvenster: in complexe games zoekt het projectvenster naar specifieke spelbronnen als dat nodig is. Het onderzoekt de resourcemap voor alle texturen, scripts, modellen en prefabs die in het project worden gebruikt.

Gamevoorbeeld: in Unity kun je een voorbeeld van je game bekijken en er tegelijkertijd wijzigingen in aanbrengen terwijl je in realtime speelt.

4) Wat is de functie van de Inspector in Unity 3D?

De Inspector is een contextgevoelig paneel waarin u de positie, schaal en rotatie van de game-objecten in het hiërarchiepaneel kunt aanpassen.

5) Leg uit wat Prefabs in Unity 3D zijn?

Een prefab in Unity 3D wordt een vooraf gebouwde objectsjabloon genoemd (een klasse die objecten en scripts combineert). Tijdens de ontwikkeling kan een prefab van het projectvenster naar het scènevenster worden gesleept en kan een hiërarchie van game-objecten aan de scène worden toegevoegd. Indien gewenst kan het object vervolgens worden bewerkt. Tijdens runtime kan het script ervoor zorgen dat een nieuw exemplaar van een object wordt gemaakt op een opgegeven locatie of met een opgegeven set transformatie-eigenschappen.

6) Leg uit wat een Unity3D-bestand is en hoe u een Unity3d-bestand opent?

Unity3D-bestanden zijn scènebestanden van webspelers die zijn gegenereerd door Unity; applicatie die wordt gebruikt om 3D-games te ontwikkelen. Deze bestanden bestaan ​​uit alle activa en andere gamegegevens in één archief en worden gebruikt om gameplay in een browser mogelijk te maken met de Unity Web Player-plug-in. De bronnen in het 3D-eenheidsbestand worden opgeslagen in een bedrijfseigen indeling.

7) Noem een ​​paar best practices voor Unity 3D?

Component link cache: Link altijd cache componenten die door scripts moeten worden gebruikt

Geheugentoewijzing: in plaats van een nieuw object direct te instantiëren, kunt u altijd overwegen om objectpools te maken en te gebruiken. Dit zal geheugenfragmentatie helpen verminderen en het werk van de garbage collector verminderen.

Lagen en botsingsmatrix: Voor elke nieuwe laag wordt een nieuwe kolom en rij toegevoegd aan de botsingsmatrix. Deze matrix is ​​verantwoordelijk voor het definiëren van de interacties tussen lagen.

Raycast: Hiermee kunt u een straal in een specifieke richting met een specifieke lengte afvuren en u vertellen of deze iets raakt.

Physics 2D 3D: kies de physics-engine die bij uw spel past

Rigidbody: dit is een belangrijk onderdeel bij het toevoegen van fysieke interacties tussen objecten.

Vaste tijdstap: een vaste tijdsstap heeft rechtstreeks invloed op fixedupdate () en de verversingssnelheid van de fysica. 

8) Leg uit wat een vaste tijdstap is in Unity3D? Waarom heeft de vaste tijdinstelling invloed op de spelsnelheid?

Fixed Timestep helpt u bij het installeren van systeemupdates met een vast interval. Een mechanisme zoals een wachtrij zal alle gebeurtenissen in realtime beheren die zich tussen tijdperken ophopen. Als de framesnelheid onder een bepaalde drempel valt die is ingesteld voor een vast tijdstip, kan dit de snelheid van het spel beïnvloeden.

9) Hoe verberg ik het game-object in Unity 3D?

Om een ​​game-object in Unity 3D te verbergen, moet je de code gebruiken

10) Wat zijn de voor- en nadelen van Unity 3D?

Voordelen

  • Het gebruikt C # voor scripting.
  • Unity biedt een asset store waar je dingen kunt kopen of vinden die je in je games wilt gebruiken.
  • U kunt uw eigen shaders aanpassen en de manier waarop het spel wordt weergegeven in Unity wijzigen.
  • Het is een geweldig platform voor het maken van games voor mobiele apparaten zoals iOS, Android en internet (HTML5).

Nadelen

  • De interface is niet erg gebruiksvriendelijk en moeilijk te beheersen, vooral voor beginners
  • Dit vereist een goede kennis van programmeren, aangezien de meeste dingen scripted zijn.

11) Leg uit hoe de AssetBundle wordt gebruikt in Unity3D?

AssetBundles zijn bestanden die vanuit Unity kunnen worden geëxporteerd om de asset van uw keuze te bevatten. AssetBundles worden gemaakt om gemakkelijk inhoud in uw applicatie te laden.

Houd bij het stellen van vragen voor de beoordeling van technische vaardigheden rekening met de vereisten voor uw vacature, u hoeft niet alles achter elkaar te stellen, geef alleen de punten op die u nodig heeft.

recruitment agency

https://www.globalrecruitment.info/
0