Hoe Ga je Om Met Emotionele Afstand Binnen Jouw Relatie

12 okt

Hoe Ga je Om Met Emotionele Afstand Binnen Jouw Relatie

Er zijn verschillende methodes om je weer verbonden te voelen binnen je relatie. Relatietherapie kan je helpen nieuwe manieren te leren om dichter naar je partner te groeien. Eén voorbeeld is het leren effectief te communiceren met je partner. Het leren van de basis communicatie vaardigheden; zoals het gebruik van voornaamwoorden en verantwoording nemen voor je gedachtes en gevoelens. Relatietherapie kan helpen bij het succesvol oplossen van problemen. Dit is slechts één manier waarop je emotionele afstand binnen je huwelijk kan overkomen.

Problemen kunnen zich voordoen wanneer er een emotionele afstand is door een mogelijke storing in de communicatie binnen de relatie, doordat beide partners de spanning voelen en een gebrek aan verbinding waardoor ruzies en misverstanden kunnen ontstaan. Dit gebeurt wanneer beide de afstand binnen een relatie ervaren. Huwelijks- en relatietherapie kunnen helpen bij het oplossen van verschillen en de intimiteit en verbondenheid verbeteren.

Probeer je een emotionele afstand binnen je huwelijk te overkomen dan kan het helpen om therapie sessies te overwegen om je te helpen de problemen te overwinnen. Wanneer je je voorbereid op de eerste therapie sessie denk dan eens na over de volgende vragen; negeer je de behoeftes van je partner of die van jezelf? Waar komen de kernproblemen vandaan, en waardoor zijn die begonnen? Deel deze vragen met de therapeut en begin te werken aan de gebieden die de afstand veroorzaken. Door naar therapie te gaan begin je waarschijnlijk begrip te krijgen van de onderliggende dynamieken die jullie uit elkaar drijven, en kun je overwogen aanpassingen maken om de relatie te verbeteren.

Er zijn verschillende manieren waarop de therapeut kan helpen suggesties te maken over hoe je weer de verbinding terugkrijgt in je relatie. Ze kunnen het plannen van een dagje of avondje uit met je partner bevatten. Organiseer een overnachting samen om de vonk en plezier in de relatie terug te krijgen. Je kan tijdens deze tijd de communicatie technieken oefenen die je hebt geleerd tijdens de sessies. Tegelijkertijd erken je de gevoelens van de andere persoon. Zorg dat de andere persoon het gevoel krijgt dat hij of zij de belangrijkste persoon in je leven is.

Onthoud dat er altijd verschillende mogelijkheden zijn om te verkennen, die kunnen helpen bij het verbeteren van het huwelijk. Oefen “rustig aan doen en bewust reflecteren op de situatie”. Wanneer je de omstandigheden duidelijk begint te zien dan kan je je gevoelen communiceren zonder in de defensie te schieten en je partner zal dan ook jouw standpunt kunnen inzien waardoor barrières die afstand scheppen worden verminderd.

Klick hier voor Service Apeldoorn psychologen

https://www.depsycholoog.nl/apeldoorn/

By