Als je werkzaam bent in de marketingwereld dan komt de term guerilla marketing je vast bekend voor. Indien dat niet het geval is, geen zorgen! in deze blog vertellen wat guerilla marketing is en waarom het zo waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. Want wie wil er nou niet veel bereik in combinatie met weinig kosten?
Guerilla marketing Het uiteindelijke doel van guerilla marketing is om viraal te gaan door middel van een stunt. Eigenlijk is het principe vrij simpel, want door viraal gaan bereik je gratis het grote publiek. Als het over guerilla marketing gaat, wordt er ook vaak gezegd: hoe gekker, hoe beter. Om viraal te gaan zijn er natuurlijk wel een aantal eisen. Je marketingstunt moet bijvoorbeeld uniek zijn, een wow-effect hebben en hij moet gelijk bij de eerste keer zien aanslaan. Door aan onder andere die aspecten te voldoen zorg je dat jouw marketingstunt echt blijft hangen en dat mensen het ook zullen gaan delen op hun eigen social media kanalen.
Voorbeelden guerilla marketing Een veel voorkomende vorm van guerilla marketing is een flashmob. Een grote groep mensen komen uit het niets samen op een drukke plek, vaak doen ze samen een dans of zingen ze een lied. Voor je het weet is het over, valt de groep uit elkaar en is het alsof er niets gebeurt is. Alle omstanders hebben hier ondertussen video’s van gemaakt en gedeeld. Een andere vorm van guerilla marketing die we vaak voorbij zien komen is street art of posters op abri’s. Dit kun je zo gek maken als je zelf wil, als het maar de aandacht van het publiek trekt. Je ziet ook vaak bestickering op bussen.
Meer informatie over guerilla marketing? Guerilla marketing is dus een uitstekende manier om met weinig kosten de naamsbekendheid van je bedrijf een enorme boost te geven. Heb jij na het lezen van deze blog nou interesse gekregen over deze marketingvorm of zou je er graag meer over weten? Lees dan eens de blog van Traffic Today. Zij gaan daarin nog dieper op het onderwerp in.
|
https://www.traffictoday.nl/ |