Internet
Verder komen in Google met een SEO specialist

Verder komen in Google met een SEO specialist

Je denkt misschien: Heb ik een betaald keyword tool nodig? Mijn vuistregel is dit: Als u geld verdient met uw website op enigerlei wijze, dan is een kwaliteit keyword tool een geweldige investering die vroeg of laat zijn vruchten zal afwerpen.

Andere platforms
U kunt bijna overal zoeken naar trefwoordideeën. Focus op websites die mensen in uw niche gebruiken om vragen te stellen, te communiceren en ideeën te delen.

Enkele van de meest populaire platforms om trefwoord ideeën te vinden:

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

In het verleden deden contentmakers alleen onderzoek naar trefwoorden om de trefwoorden met hoge zoekvolumes te vinden. Ze stopten ze in inhoud om de zoekmachinealgoritmen te misleiden en te zorgen voor een hoge positie in de organische zoekresultaten. Dit helpt niet langer omdat trefwoordonderzoek veel complexer is geworden!

Deze dagen moet je werken met meer statistieken, overweeg dan het Google RankBrain algoritme en de eigenlijke SERP die je van plan bent om te rangschikken in de Google RankBrain algoritme.

Google RankBrain
RankBrain is een onderdeel van Google’s algoritme gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Het helpt Google om de intentie achter de zoekopdracht te begrijpen en de meest relevante resultaten te leveren dankzij het machine-learning systeem.

Relevante trefwoorden met hoge zoekvolumes en lage trefwoordmoeilijkheden – een ideale combinatie van de drie belangrijkste factoren van trefwoordonderzoek.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

We noemen het de statiefregel van trefwoordenonderzoek – deze drie factoren vertegenwoordigen de drie pijlers. Zodra u een van de poten neemt, zal het statief instorten.

Helaas is het niet altijd even gemakkelijk en moet u een evenwicht tussen deze factoren zoeken.

Lange staart trefwoorden versus zoekvolumes
Begin met het zoeken naar de lange staart of de middenstaartsleutelwoorden.

Lange staartsleutelwoorden hebben een lager zoekvolume, maar er zijn duizenden die de mogelijkheid voor u vertegenwoordigen. Tel ze op en je zult hun enorme potentieel zien.

Bezoekers die u vinden via long tail keywords zullen veel meer met uw inhoud te maken krijgen en hun conversie ratio’s zijn hoger. Dat komt omdat de query specifiek genoeg is om relevante resultaten te vinden. En u wilt aan de top van deze relevante resultaten staan.

De grootste conus van de long tail keywords is hun zoekvolume. Soms kan het zelfs zo laag zijn als 100 zoekopdrachten per maand. Daarom moet je de juiste balans vinden en de metriek die de moeilijkheidsgraad van het trefwoord wordt genoemd, zal je helpen om dit te bereiken.

Sleutelwoord moeilijkheid
Zodra u trefwoorden vindt waarvoor u wilt rangschikken, moet u evalueren hoe moeilijk het zal zijn. De moeilijkheidsgraad van het trefwoord is een zeer nuttige metriek die u daarbij zal helpen.

De waarde wordt meestal aangegeven op een schaal van 0 tot 100. De waarde wordt meestal aangegeven op een schaal van 0 tot 100. Hoe hoger de score is, hoe moeilijker het is om op de 1e SERP voor het trefwoord te rangschikken.

Er zijn veel keyword research tools op de markt voor het berekenen van de moeilijkheidsgraad van het keyword. De waarden kunnen variëren – u kunt zien score 30 in een tool en 50 in een andere tool voor precies hetzelfde trefwoord.

Dat komt omdat de berekeningen zijn gebaseerd op iets andere statistieken en algoritmes. Het belangrijkste is om de resultaten binnen één tool te vergelijken.

Wat is het trefwoord SEO Moeilijkheidsgraad?
Zoekintentie
SERP-analyse is een zeer belangrijk onderdeel van trefwoordonderzoek. Het helpt u om uit te vinden of:

U bent in staat om te concurreren met websites in de 1e SERP
De zoekintentie achter de trefwoorden die u wilt optimaliseren voor
Wat is SERP-analyse en hoe stimuleert het uw zoekwoordonderzoek?
Door naar de SERP te kijken kunt u zien wat de bedoeling is achter de zoekopdracht. Wanneer u op zoek bent naar een “zelfgemaakte pizza recept”, wilt u waarschijnlijk geen pizza kopen.
Houd dit altijd in gedachten, zodat je niet uiteindelijk optimaliseren voor verkeerde trefwoorden.

Er zijn 4 verschillende soorten zoekopdrachten:

Navigational – zoek op een specifieke website/merk (“google search console”)
Informatie – zoeken naar algemene informatie (“hoe koffie te zetten”)
Transactioneel – gebruiker wil iets online kopen (“koop appel-iphone xs”)
Commercieel – de gebruiker doet het onderzoek voor de aankoop (“canon 6d review”).

Hoe trefwoordonderzoek te doen voor Google RankBrain
We hebben een video opgenomen om u te laten zien hoe u lange staartsleutelwoorden kunt vinden met een lage SEO moeilijkheidsgraad:

Als u een blog over pizza recepten, hoeft u niet te rangschikken # 1 voor het trefwoord “pizza” (met meer dan 4 miljoen maandelijkse zoekopdrachten wereldwijd)? Kijk naar de SERP voor het trefwoord:

Het zou geen zin hebben om er te zijn, tenzij je van plan bent om te concurreren met Pizza Hut of Domino’s. Ja, dit soort trefwoorden zijn zeer aantrekkelijk, maar in de meeste gevallen zijn ze niet relevant voor uw niche. Bovendien vertegenwoordigen ze slechts een paar van alle zoekopdrachten over de hele wereld. De meerderheid van de zoekopdrachten zijn lange staartaanvragen.

Hoe NIET om trefwoord onderzoek te doen
Nieuwelingen en ongeduldige makers van inhoud vinden meestal een trefwoord met een hoog zoekvolume in Google Keyword Planner of een ander zoekwoord onderzoekstool, terwijl niet na te denken over andere statistieken.

Zoals we hierboven hebben uitgelegd, is het vinden van een ideaal trefwoord niet alleen over het zoekvolume.

Een andere fout is een verkeerde interpretatie van gegevens. Een veelvoorkomend voorbeeld is de “Competitie” score in Google Keyword Planner. Er is een verwarring tussen de volgende punten

https://ralfvanveen.com
0